"...they say you must find balance between work and play...and as for me, I just always see my works as my play..."
quote by mr. sho sakurai

Tuesday, January 22, 2008

kulu-kilir..kulu-kilir...

minna!!! ermm...ari nih full ngn aktiviti yg xde kena mengena ngn blaja aku...tp sgt la kena mengena psl duit elaun aku..so nak tk nk..aku kena laa berusaha membgnkn diri di awal pg utk setel kn bebapa urusan...

smlm, aku dpt emel dr gso...aku dh leh amik surat tawaran elaun kt gso (graduate school of studies)...tp aku kena setel kn byrn semester dulu since status study aku skg ni ialah 'DROPPED' sbb tk bayar yuran semester...what?? dropped?? xbyr yuran?? huhu...since bila lak aku drop ni??? aku dh pon byr bulan 12 thn lepas...awal2 msk sem dulu dh bayar...huhu...cmna leh kata aku tk byr...huhu...
so nak tak nak...aku kena setel gk ngn bendahari dulu laa...tp sebelum 2, aku kena g opis utk print online payment statement (aku byr online since online mmg dibenarkan...)...dh siap print then aku terus g bendahari...nk g bendahari, cari paking lak...mak aih...3x aku tour upm br dpt tmpt parking..punya la ramai manusia kt admin tu ari ni...saba2x...lesson 1: lain kali kalo ape2 on9 pymnt statement 2 kena print trus..

pastu...aku pon g laa kaunter bendahari upm..nsb baik akak yg jaga kaunter tuh baik...so..dlm keadaan aku yg panas2 tuh (sbb cuaca panas ehhh..)..dpt laa aku relax sket tgk akak tuh layan ngn ramah nyer...rupa2nyer...bila dh soal siasat...akak 2 bgtau...even baya online..still kena inpom kt bendahari yg kita dh wat payment...laa...aku tk tau pun..ingt kn dia akan update skali dlm student portal ke kn..rupa2nya idak...ermm..lesson 2: lain kali tnya gso dulu prosedur ke ape ke...

then...dh setel tuh..terus g gso..nun jauh kt fakulti pertanian sana...atas bukit...heheh..nasib baik aku berkereta...so since aku dh setel ngn bendahari...so aku assume cepat laa dpt surat tuh kn...juz amik je laa kn...rupanya idak...kena tunggu dia print dulu...print pon dh sekian kn...dkt setengah jam lak ms aku abes kt situ...elok2 aku nk g ke kaunter tnya surat dh siap ke belum...ramai la plak foreigners queue kt situ...foreigners ni pon..kalo dok kt kaunter, selagi tk setengah jam...jgn harap laa diorg nk blah...ntah pe soklan depa tnya pon tk tau laa...so, disebabkan aku jahat...aku skip Q diorg jp..hehe..alaa...amik surat je kn...pe salahnya??? hehhe...then nsb baik surat aku dh siap...then aku berbangga la dpt surat 2 n berpatah semula g fakulti...pstuh bila aku dh smpai fakulti..tinggal kaki nk melangkah tangga jerk...sekali aku br perasan, aku nyer matriks id salah (matriks id akan jd rujukan surat)...hoho..nk jerit kt situ jugak!!! kt surat tuh..nama, alamat everything betul...tp matriks id salah...so berpatah laa aku semula ke gso yg jauh tuh...lesson 3: padahnya td tk sbr kn, amik jln org..pdn muka!!

then, bila dh kt gso utk kali ke-2...aku pon g laa kaunter tuh lg...amek...dekat setengah jam, br aku dilayan..itu pon aku yg panggil akak kaunter tuh sendiri..(kaunter nih tkde pakai sistem no k...)...elok2 aku bgtau no matriks tuh salah...akak tuh kata.."xpe..liquid je..tukar id sendiri"..vwxyz tul..simple mcm tuh jerk??? surat nih psl duit aku...kalo later ada prob...cmna diorg nk rujuk surat aku kan..then aku tnya..is it ok?? then akak tu kata.."ok...xpe..boleh.."..so atas kepercayaan aku pd akak tuh...aku pon g laa smula ke fakulti dgn sesesak nafasnya....
lesson 4: lain kali bleh call jerk pape hal...kalo dh mudah sgt cmtuh kn...

then, lps 2 aku isi brg..wat fotokopi...utk simpanan sendiri sume...g jmpa supervisor utk pengesahan...pas2 dh setel everything kt fakulti...terus g bendahari semula utk serah fotokopi surat tawaran utk simpanan diorg..waktu 2 dh almost 1pm dh..teriknya cuaca...tak usah nk ckp laa..pas dh g bendahari, g lak gso ngn ros utk kali ke-3 ari ni jerk utk hntr borang penerimaan tawaran elaun...smpai kt gso...tkde org lak kt kaunter...yela..kitorg pon phm kn...skg break lunch hour...tp kt gso nyer schedule kt pintu masuk..mon-thurs open 8-5pm..xde break time...tp kt kaunter tuh kosong lak...erm..xpela..phm2..nk kena rehat jugak kn (nape diorg tk gilir2 cmtuh?? xcukup org kot..positif positif..=p)..pstuh naseb baik ada en. staf tuh leh tlg trima n amik borang kitorg tuh..that time aku tnya lg..."is it ok if sy liquid jerk surat matriks id kt surat rujukan ni??"..dn en. staf 2 kata...xpe2...owhh??? so..mmg xpe laaa kot...hurmm...

at last...setel gk urusan psl elaun nih..tp utk bulan nih...dh xsmpt dpt RM kot...sbb dh lwt utk proses pon...so...bln nih suffer laa aku...kena wat loan ngn pama nih nampknya...huhu!!!

so, ptg nih ada kelas 630-930pm...so, paper lom abes baca...nk kena sedia presentation...kot2 we're the lucky one kena present 2day ke kn...so bersedia!!!

song:
Arashi (of course la kn..) - Still
mood: pk RM $$ RM..

2 comments:

circleinspoon said...

panjaaang naaahhhhh....aku terus g comment. hehe

w a w a A Z U R A said...

haha...bc ler...
aku kn suke naip2 nih...