"...they say you must find balance between work and play...and as for me, I just always see my works as my play..."
quote by mr. sho sakurai

Friday, April 10, 2009

sekali sekala rasa terharu...tak salah kannnn??

haha...title pnjang sgt..itu title terbest dpt aku pk skg...trima ajelaaaa =)

tak abes2 citer psl mngaja lg nih...hrp korang redha mmbaca ye~!!! ari nih, aku jaga student aku wat programming lab test...pagi2 wooo, kol 8am XD tk prnh2 aku kuar pepagi buta cmtuh, td kuar pagi, br rasa nikmat jammed di pagi ari...br rasa ada life XDDD

ok, berbalik psl lab test nih, actually last lab ari selasa br nih, aku awal2 dh warning diorg, jgn kasi aku malu ok~!! korrraaannnnnggggg semua kena perform OK~!!! 

soalan yg pn. jamilah wat ni actually lebih simple dari soalan lab test budak2 semester lepas...semester lepas punya soalan sangat laaaaa thrill ok~ tp kali ni, puan buat soalan based on kemampuan diorg...so, tak de laa tricky sgt ewahhhh...mcm aku pndai sgt kannn =)

so, among student (dorang dr fakulti ekonomi) aku kali ini, mmg ada antara dorg yg scorer...tp of course laa chinese kannn (racist di sini??? ntahlaaa, tp hakikatnya diorg lebih bersemangat dlm kelas aku..this is reality...nape bdk2 mlyu dlm kelas nih tak focus??? ermmm...) then, ada 1chinese girl (Yan Ling - aku buh nama sebenar XD), she's sgt2 commited dgn class, sgt sopan/respect bila bercakap, selalu senyum dalam kelas, dan jugak bahasa melayu yg dituturkan (ok, skema jap) sgt2 perfect...xkan dgr slanga/pelat R tuh laaa....BM dia perfect, dan everytime dia minta ajar, everytime tuh dia akan ckp, "kak..sori ye sori ye...saya nak tnya lagi sekali...saya tak faham blabla.."..kalo pastu dia blur lagi, lagi sekali dia akan minta maaf bersungguh2 dan minta kita terangkan lagi spy dia faham...dan once dia paham, berkali2 ko akan dgr terima kaseh ye kak, terima kaseh ye kak...terima kasih...fuhhh...smpai ko dh tak larat nk terima kasih dia lagi laa lbh kurang, punya laa bersungguh dia appreciate ape yg kita ajar =)

dan hari ini, dia org pertama dapat settle programming tuh, n after dia dah double check, n everything ok, dia personally datang dekat aku dlm kelas, then....

YL: kakak, saya nk cakap, terima kasih sgt pada kakak sbb banyak tolong saya, saya mmg tak tau ape2 sblm amik kelas nih, akak banyak tolong saya...

(ok, aku dh kembang2...)

Aku: ishhhh...takde laaa, saya membantu jek, apa yg saya mampu (itu jwpn plg reasonable aku leh pk time tuh)

YL: tak laaa kak, saya betul2 terima kasih pada kakak, kakak, boleh tak saya nak peluk kakak???

Aku:???? *terpinga* haaa??? nak peluk ke?? (bengong kan soalan aku???)

pastu, dia betul2 peluk aku...disaksikan dgn student2 lain dlm lab, student2 lain msh tak siap, tgh wat lab lg...tetiba jadi emo plak aku, betul2 budak nih nk peluk aku...aku kekok~!! XD aku tgk muka budak nih dh merah2, mata berair2 dah...aku plak pelik...budak nih biar benar kannn...at the same time, aku rasa sgt laaa touched ngn peel budak nih...tak pernah2 plak, student smpai cmtu berterima kasih kat aku...kalo setakat salam cium tangan, itu normal dah..tp request nak peluk tuh....tak pernah hayat~!!

lepas abes jaga lab test tuh, aku terus terpk ms depan aku...ermmm...mampu tak aku ye?? i love teaching, tp bukan sng nak dpt apa yg kita suka buat...so, timbang tara laa elok2 ye wawa~!!!

*ros, ko mesti geli kan kalo aku nk peluk ko?? XDDD

**aku prnh peluk ke kwn2 aku?? seingat aku belum prnh lagi aku peluk2 kawan nih..stakt letak tgn kat bahu tuh, itu dh biasa...

7 comments:

mun-e said...

ntah napa mata aku berair2 bile bace ni

~~

terharu jugaaakkkk.. tingt time aku sempat jadi cikgu ganti kejap. budak salam cium tangan sume. wuwuwu.

dd dudu said...

so suwittt girl itewww

hoh entry ini cukup melambangkan yang ko sesuai jadik cikgu/lecturer :D musti bersebab kannn dak tu sgt terharu die dpt faham ape yg ko ajar :D

aku dah nampak mase depan ko ;p

^^

w a w a A Z U R A said...

@mun-e:
muni kan kan kan...touching kannn..
time tuh mst terkesima/terkedu sume laaa..
opsss...ko pon ter-touching gak eh...hehe maappp~

@dd:
mengaja mmg seronok, tp nk mndpt kelayakan mengajar tuh mmg bkn perkara enteng ye mbak dd..kamu jugak tau bukan??? wakaka~ pesal aku berbahasa indon pon aku tak tau =)

aku tak kuat kot dd~ kena mncari jalan alternatif jugak nih..scaryyyyy~!!!

rosealley said...

wahhh, terharu sungguh aku kalo sampai tahap nak peluk,baik sungguh budak itu

*no peluk2 kay;p*

w a w a A Z U R A said...

@ros:
haha XD
btol2, aku pon terkejut2 time tuh..haha~ mnta izin tuh =)

cehhhh...ye aaaa, aku peluk tk sudi, org lain sudi plak ;p
*ayat mereng*

mun-e said...

sape yang ros kasi peluk die tu??

(c gosip) wakaka

w a w a A Z U R A said...

@mun-e:
ehem ehem.....
nnt thn dpn halal~
*c joyah XD*