"...they say you must find balance between work and play...and as for me, I just always see my works as my play..."
quote by mr. sho sakurai

Monday, November 10, 2008

lalalala...as expected, things aren't going E.A.S.Y for me~

hehe..best laaa wat title post panjang2..
bila wat title post pendek2...mcm tk puas jek...

fuhhh penatttttt..br je landing bumi upm...drive dr bentong pagi td...
planning nk blk kajang smlm....tp MALAS!!
lgpon...cite kt tibi best sgt2~!!
*padahal, mak masak mcm2 kt umah..tuh yg liat nk blk sini kuikui*

ok laa....nape ehh tajuk aku mcm tuh ehh?? nape ehh??
*akibat byk membaca blog dd dudu, ayat2 aku dh jd nk ala-ala dia*

erm...cmnih, blk kg ari tuh, sambil tgn pegang stereng...drive nk blk....kepala aku dok pk je cmna cara nk implement project aku nih...
aku diberi 2weeks time je nih...gerun dh!!!
aku kalo buleh tknk laaa wat data structure (aka DS...mcm nama game nintendo aya plak hikhik) kn...sbb mmg payah gila!!! *dulu2 aku suka meniru encek tunang kepada cek tunang ros*
tp nye..spnjg perjlnan tuh, lgsg tk dpt nk pk pape cara lain pon...
jd nya...disbbkan aku mmg dh nk blk kg kan....jd aku berhajat nk laa cr blk sume material aku time degree dulu...cehhhh aku kira cm confident laa kan...sbb rasa2 nya cm ada laa kot material berguna yg aku jpe nnt...
jd bila dh kt umah, aku dok laaa geledah sume notes DS /exam paper DS/exercises DS/lab DS yg aku smpn dlm kotak free amik kt SS dulu...
aku tau sume harta aku ada dlm tuh...so aku keep on cari, cari dan cari....
TAPI!!!!
sume material DS yg aku jpe...sket pon tkde kena mengena ngn ape yg aku nk buat nih!!!
ingtkn lab DS yg aku ada 2..ada laaa kot cth coding cmna nk wat node/tree/struct ke kan...
tp rupanya, lab DS yg aku ada adalah lab #1 & lab #2 jek yg simple exercise jerk!!!
SEDEYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!! *padan muka sndirik..pk nk snenang je kan....*

lantas itu *formal sket*..
aku pon terduduk disisi kotak kuning itu me-recall balik time2 aku blaja dulu....
tp aku pasti, dn aku sgguh ingat...dulu waktu lab DS...mmg prnh ada wat coding psl create node/tree/struct cmtuh laaaa....sbb paper soklan lab tuh aku ada jumpa....tp codingnya di mana???
owh...rupa2nya dulu, encek demo (en. yunus..tutor kt fak aku nih yg jd demo aku dulu)...
prnh amek email address kitorg sume...sbb dia nk emel kan skema jwpn kepada kitorg...
mslhnya...aku dh tk ingt email address mana yg aku bg pd dia dulu!!! pasai dulu suka tukar2!!!
*huarghhhhh jerit sekuat hati*

lgpon...dulu subject DS amat laaa susah *tk caye..tnya cek ewoss..kan ewos kan???*
aku ngaku aku mmg niru jek coding DS nih dulu drp encek sifu laaa ...
smpai dh dpt di trace oleh en yunus pon...masih leh wat cool jerk...
itu sbb dh lampi sgt lab yg ujung2 tuh kan...tuh yg en yunus email kn je skema jawapan...

jd nya..bila skg nk guna..nk pakai...lgsg dh tak tau pape...
huhu~!!! mampukah aku nk setel dlm masa 2weeks nih????
*pusing keliling meja...pastu pengsan*

jadi, sbb 2 aku guna tajuk cm2 kali nih...
bila ditranslate ke BM...
"tak semua nya mudah untuk aku"
ala-ala nak jd cm novelis plak...
kena kan jalan crita aku ngn tajuk post aku kan?? tindak balas (reflects??? huh??) kan???

pastuh sudahnya..aku dh tk tau cmna nk ending citer nih...


moral 1: jgn meniru waktu belaja...dulu benci, skg kena apply...kan dh trkial2 sorang2!!!
moral 2: as expected...xde pape yg senang...bersusah2 dahulu, bersenang2 kemudian...

8 comments:

dd dudu said...

subjek DS? muahahaha xpenah2 pun aku paham coding DS tu dulu.. tiru sensei, tukar num matrix, tukar variable, terus submit ;p

tree? susah tu wawa, nak wat exercise stack ke tree ke yg gamba kotak2 bulat2 tuh pun xreti, ni nak wat koding ;p

alaa wawa sorii comment aku ni xmembantu ko langsung malah menambahkan rase susah lak hihihi ;D

erm erm canee ekk ape kate ko gugel (huhu cakap senang eh) em em xtau laaa ;p

2 weeks? biar betikk? berusaha ya

mun-e said...

huhuhu.. aku mmg kagum la ngan korg y smbg master ni~
aku x berani, takut blur sorg2 hehe

tp cmon wawa! u can do it!!

^^

Mariam Ibrahim said...

Go wawa! Go wawa! Go wawa!
(Baca smbil joget ok) Heheheh, anak pakcik midon msti ble buat punyer.. :-P

w a w a A Z U R A said...

@dd dudu:
huhu...lg nk mnmbhkan kebluran aku...dulu waktu present suka2 hati aku kata nk guna java kan...rupa2 nya, most exercise DS kita guna C++???
*lg satu cth auta tk hingat!!*

mmg 2weeks time jek dr bg...dr mnta tgk plg simple coding je (mcm create node tuh laaa)...nk kena cr gugel laa nmpknya spt yg dicdgkn oleh ko...

ko tkde smpn khazanah2 dulu2?? kalo ada nk pnjam *muka kesian*

@murni yg pndg dgn hati:
hehe...mekaseh2...tp siyes aku pon scary!!!! kalo bleh nk tarik blk decision, dh lama tarik daaaa....

@mariam:
mar!!! aku br jek dok pk pasal ko!! br brkira2 nk amek hp nk msg ko..alih2 aku rasa cm nk cek blog dulu..rupanya tuh dia...ko comment di sini rupanya!!!

mar mar...ko ada buku data structure tak??? ada pape nota dulu2 tak (since nota ko lebih kemas dn tratur dr aku kan...)..
kalo ada, sudilah kiranya saudari meminjamkan kpd diriku yg trkial2 blur nih~!!!

nnt kita g mkn sushi ehhh??? week after next week ke...XDDD

circleinspoon said...

gambarre~~~~

w a w a A Z U R A said...

@aya:
ganbare~!!
tp kannnn....kepala dh tk berada di sini daaa...cmna nih??? hahaha...

rosealley said...

owh, aku xkomen lagi ek rupenye,
berusehe wawa, wat keje coding, makan pk coding, tdo mimpi coding, shower sambil ingat coding, mesti kuar idea

w a w a A Z U R A said...

@rosalley:
harus komen stiap kali ehhh??? xtau la plak =)
nih dh berpijak di bumi msia...msh tk settle2 lg nih~!!
takut!!!!