"...they say you must find balance between work and play...and as for me, I just always see my works as my play..."
quote by mr. sho sakurai

Friday, January 30, 2009

aksi si LIPASsssss...

aku benci LIPAS~!!!!

ada ke ptt...bilik aku yg skg nih....yg tk byk barang, hanya ada katil, besi yg tmpt nk gntung towel..n meja kipas, masih wujud seekor binatang bernama LIPAS berkeliaran dlm bilik aku????? aku hangen btol~!!!!!! kalo stkt umah lama dulu..aku phm laaa...sbb umah flet kann...yg skg nih, umah yg kena pnjt tangga pon, n bilik yg masih kosong dn lapang tnpa barang2....msh ujud binatang bernama LIPAS di bilik aku???????? mengapa oh mengapa???

kalo stkt 1, aku masih leh cool lg....ini DUA okkkkaaayyyyy~!!!!!!

ok, dlm kul 1am mlm td, ada lipas pertama nih...mcm bodo2 sket.....leh lak time aku bajet2 nk hempuk dia....leh dia cool jek kt simen wat2 tk gerak....konon2 nk wat cm dh mati laaaa....aku tau..muslihat jek tuh....skali aku dh bajet nk menghempuk....PAPPPPPPP~!!! slmt dh dia di bwh buku aku yg plg tebal dn keras kulitnya~ aku bajet tk nk laaa aku tido berteman kn bangkai lipas mlm td kannn....jd aku terus g buang dia laaaa....bila aku angkat buku jek....hamek~!!!! penyek2 sepenyek2 nya dia....

dlm 10 minit lepas tuh...ntah dtg dr mana...aku nmpk ada sekor lg lipas (lipas ke2) pusing2 keliling meja kipas aku...aku bajet nih mesti dok cr pakwe lipas yg dh mati td....tp yg nih bila aku tgh nk mmbajet angkat tngn nk menghempuk...dia dh cabut lari laaaajuuuuuu sgt dh~ owhhh...aku kira..nih lipas bijak kot.....stlh 3kali percubaan aku wat utk menghempuk lipas nih tk berjaya, yg kali ke4....akhirnya selamat dia di bwh buku kulit tebal yg sama aku hempuk lipas petama td.....cuma sblm aku brjaya menghempuk dia td...ada ke patut dia siap kembang2 sayap dia konon nk wat aksi nk terbang laaaa...mengadap aku lak tuh....aku gerun okkkaaayyyy..aku plg tkt dia terbang pastuh dia dok kt baju aku~ aku takut~!!!! jd aku nekad...sblm dia terbang, aku harus hempuk dia dulu...akhirnya....selamat~

pastu br aku perasan, lubang yg tmpt kuar air dlm toilet aku tuh tk ditutup....owh...cekal nya lipas2 nih nk memanjat kuar ye~ tp maap laaaa....bilik saya bukan tmpt anda wahai lipassss sekalian~ jd harus saya menyelamatkan maruah bilik saya okkkayyyyy~

jd tamat laa sudah kisah battle with the lipas....
nk g mmbeli mortein cockroach....disyorkan dan telah ditested oleh ros....sgt2 berkesan~

3 comments:

mun-e said...

hahahaha
wawa! aku pon paling takut ngan lipas time die terbang! benciiiiiiiii

tp wah berani nya ko hempuk lipas tu. aku xberani hoho aku sembur bnyk2 ngan ridsect wlpn die hanya ade gamba nyamuk d botol ridsect tu huhu

w a w a A Z U R A said...

@murni:
aku berani ke?? tklaaaa..itu pon aku dok atas katil sbg lngkah brjaga2...

nasihat aku....ko try laa mortein...yg ada gmba lipas kt botol tuh....ko sembur sket jek....mencicit lipas tuh lari cr jln pulang tp tk sempat~

circleinspoon said...

aku pantang!!!!
semalam pun baru bunuh sekoq lipas ngan ridsect. abeh mati.