"...they say you must find balance between work and play...and as for me, I just always see my works as my play..."
quote by mr. sho sakurai

Sunday, January 11, 2009

rentetan 2008 =)

yea yea...sy lambat XDDDD

tp xkira..nk gak wat rentetan 2008 stlh di-tag oleh cek ewoss...

aku dok pk2 cmna nk citer thru blog/type cmnih...mesti pjg kannn...tp nya, aku pk kira2 aku wat summary jek ckp laa kannn...wat yg pnting2 jek gitukkk...so aku akan summary ikut bulan2...puas aku godek2 gmba, recall blk sume kejadian...perah lik...tk ke penat aku?? tkpe2 demi korangg (cewahhhh..ada ke yg baca??) aku wat gak...at least...later2 nnt umo dh 30++ ke, dh branak pinak ke....memori dh agak2 slow gitukkk, aku leh laa refer lik page aku kann....ok stop membebel~

overall, 2008 is the BEST year for me~!!!

Part 1:

1) January

Event 1:
ermm....umah sewa kitorg kena pecah msk..tp msg2 tk sdr lgsg pdhal bunyi gril pintu SUPER kuat...even jiran sblh pon leh dgr pintu gril tuh dibukak...tp kitorg yg dlm umah siyes tk dgr pape...
sudahnya...aku trauma seminggu....3/4mlm tido bilik aya...aku tk brani tido bilik sndiri even pintu bilik msg2 dh ada lock sndiri XDDD

pintu yg telah di-McGyver-kan tp tk pndai nk pasang balik =)

tp msh leh senyum walau dlm keadaan SHOCKed XDDDD

Event 2:
first time g tlg org ngecat umah....atas permintaan kak hanim...so aku n ewoss without any hesitation (cewahhhhh...) g sesaja tnpa ada experience ke umah kak hanim...bajet pakaian kami sesuai laaaa kann...tkde plastik/cover hape....at last, abes baju2 bercop bertanda bagai XDDD

bijak kan aku pakai kaler hitam tnpa cover plakkkkk??? all black??? *sesat*

2) February

rsnya mcm tkde pape pon kot...seingt aku laaa...bese2 jek kot month nih...tp kalo ikut dr blog archive aku...aku blaja wat coroquete dr cek aya..mekaseh2...


coroquete version aya....sedddaaappppp~!!!

n jugakkk.....owh~!!! someone important (wktu tuh) sakit smpai msk hospital rupanya...alhamdulillah skg dia dh sehat walafiat dh =)


3) March

Event 1:
Mak cik aku (mak lily) masuk hospital sbb nk masuk besi kt lutut dia....tgk gmba bwh nih..scaryyy tak korang??? aku kena teman dia n teman lily gak spjg dia hospitalized...nsb baik waktu weekend, so aku leh spent my time teman/jaga cek aku nih....n alhamdulillah skg dia dh sehat dh leh brjalan2 spt biasa....

arghhhh~!!! smpai ari nih pon aku tgk msh scary...gila lutut kena koyak--> masuk besi --> stapler cm2 jekkk.....jd sayang laa lutut anda~

Event 2:
ermm...celebrate bday anak buah aku, wani (1 thn wktu tuh..)....puas laa aku nolong mak aku wat kek, n aku tlg touch up bhgn cream dia....wat gmba mickey mouse n hias umah ngn ballooonnsss yg amek free dr AVON XDDD

balllooonnnssss FREE *suke2 smbil tepon tgn*
kek buatan mak aku dn cream dicanting oleh aku...ingt sng nk wat gmba muka mickey mouse on the spot cmtuh?? hehe...tp tk ksh...bdk2 kalo color2 nih diaorg suka jekkk =)

Event 3:
tayar keta aku pecah kena makan ngn lubang besauuuu gila kt UPM....kejadian 1st tuh, before nih...aku tk prnh face ape2 prob ngn keta aku (iye..aku pemandu cermat)....cuak gak smpai aku mntak ros yg turun keta tgk pe jd ngn tayar keta aku..mekaseh2...ros mmg cool~!!

tayar yg pecah dlm bonet keta...abaikan benda2 lain selain tayar kkkk.....

Event 4:
1st time g Petrosains KLCC ngn aya..hahaha...dh tua2 br nk g jejak kt sana..best jugakkk...mula2 tk plan nk g pon, kitog nk g naik jmbatan KLCC tuh...tp disbbkan ada masa2 trtentu jek leh naik tuh..n Q pon pjg..kitog mls nk g nunggu2 nih....so we decided g Petrosains dgn harga student (aya dpt 10% less guna j-card)....Aquaria next time lak~!!

aya tgh wat peace sign =)

tolong menolong amalan pekerti *maksudnyeee?? aku rajinnnnn*

4) April

*hilang ingatan* =)

rasanya tkde pape pon kot...bln nih aku depressed kot =)
ermmm...ada2...gi merisik future-sis-in-law (wktu tuh..) kt sentul n aku pon start bz wat gubahan hantaran n bunga stokin utk hantaran along aku nk nikah bulan 5....aku tepek laaa gmba2 hantaran yg aku suka...

hehe....tema pink + biru...abes skt tgn aku wat bunga stokin nih...walau tk cntik mana, tp disbbkn tngn keras nih yg wat...dn hasil nya begini...tetap aku hepi n puas hati =)

nih lak kain pasang yg diletak bersama bahan wangian (btol ke??)..
alaaa..ada perfume, yg wangi2 lain tuh....

yg nih lak telekung n tudung pink...dlm tudung pink tuh ada telekung punya kain....yg telekung pakai kt kepala tuh digulung2 dn renda2 dia bg kuar n diletak di blkg tudung...idea dtg dr mak aku n aku gak XDDDD


5) May
owhh...harus aku ingt bln nih...sbb ada 2event yg besa dlm hidup aku...

Event 1:
1/5 ari tuh, my dear cousin Lily bertunang~!!! time nih aku depressed n trganggu sgt...sbb we BOTH actually planning nk nikah sama2 on the same day....spy dpt naik pelamin sama2...tp rupanya, aku nih lmbt lg smpai seru nya XDDDD..so Lily dh mendahului aku....xpe2..aku ingt lg, disbbkn kami sgt2 CLOSE...jd sblm dia nk nak tunang 2, Cek (mak Lily) siap mnta kebenaran utk aku lepas kan Lily dulu....n waktu tuh just before aku nk drive lik KL...so on the way back..aku berlinangan air mata sbb im no longer her dear cousin anymore (emo..)...sbb Lily of course akan berjasa pd hubby dia *sob3*

my dear cousin - Lily

aku harus bergambar dgn dia OK~
kwn kak rina + Lily + kak rina bergambar dlm bilik Lily =)

Event 2:
17/5 lak, along aku nikah di usia dia 30tahun...ehhh?? aku pon br pasan umo dia kawen 30 rupanya XDDD...dia nikah dgn seseorg yg umo setahun lbh muda dr aku....so tkde makna nya aku nk panggil kak long kt dia..aku pnggil dia ngn nama dia sudaaaaa~ w/pon mula2 dulu, along aku suh pnggil dia kak long...tp aku tk reti OK....aku pnggil nama jek cukup...bkn brmakna aku tk respect dia...tp sbb aku tk biasa...asal aku tau, dia kakak ipar aku sudaaa~ XDDDD

dh halal OK...leh laaa laga2 pipi hikhik =)

heh...manje2 gituh...yg tuh duit mas kawen...ikut KL RM80...idea gubahan dr mak aku (aku tknk ngaku kali nih)...aku pnggil gubahan nih mas-kawen-susun-spt-buluh-lemang =)

6) June

Event 1:
Kalo ikut catatan manual aku, mak aku blk umrah 7 June...owh...aku ingt....tgh nunggu2 mak aku kuar kt balai ketibaan tuh, tetiba selipar aku putus~!!! hahaha...gila aku gabra cmna nk jalan kannn...sudahnya aku tnggu mak aku smbil aku duduk kt satu corner...aku biar adik aku anaz jek g jemput mak aku kt dpn2 balai....bila mak aku dh smpai, aku terus mntk selipar toilet dia (aku tau mak aku ada bwk selipar toilet dia sndiri..)....dn pakai laaa aku selipar jepon mak aku kt KLIA tuh...very-the-not-famous-style auuwwww~!!!

Event :
Harus aku ingt ttg prkara yg nih....17/6 adalah hari pertama aku kenal Sushi King...stlh lama aku berhasrat sejak degree smpai 2007 lg....finally aku dpt jugak mkn kt SK...kitorg g SK sbb nk celebrate bday NINO *gelak jahat* bersama2 aya...n we both wore yellow (atas permintaan aya gak) sbb nak sehati sejiwa ngn nino laa konon2nya =) n i ate soba set sbb mknn feberet my sho =) ditmbh lg SK ari tuh psg lagu Misia - Everything (1 of my fav j-pop song)...so sgt2 laaa lengkap bday bash kitorg XDDD

gmba yg byk stlh diedit menjadi satu *aku ilang idea nk tulis pe daaa*

soba set yg aku order yummy~!!!

Event 3:
bln nih jugak is my first time i met up dgn some arashians...kitorg gath pon sbb celebrate Nino's bday...well, actually utk kenal2 some other fangirl sbnrnya...kang slh lak tujuan aku knnn...

rasa2 mcm nino n jun pun ada sama =)

some of the arashian girls holding uchiwas ^__^

so...aku stop lu....
to be continued....korang pon tau kan Part 2 aku lg menarik...ada gmba2 best..hahaha...bajet org nk tau sgt....so nnt2 aku update lg k...

jaa~

3 comments:

mun-e said...

cepat2 sambung~~ hehe

w a w a A Z U R A said...

@murni:
heh...2nggu mood dtg ehhhh...aku ppuan kan ada hormon di ms2 trtntu...bila2 aku rajin, aku nge-update lorrr XDDD

aminah said...

hi saya aminah dari vietnam . ini blog saya buat tour untok ke orang malaysia di vietnam sila kan tengok dan send bagi kawan mana minat datang ke vietnam . thank you soo much http://wwwsinamalaysia-sina.blogspot.com/